Tuesday, September 8, 2009

Erti Sahabat - Nidji

Wah! Macam Rakan Masjid la pulekk~

Aku saja nak bercerita tentang mimpi aku. Mimpi pasal salah seorang kawan baik aku yang sem ni, kami tak berapa baik sangat. Aku tak tahu apesal. Tapi mungkin sebab kami dua-dua sengal kot. Sebabkan dia jarang menegur aku, dan aku jarang menegur dia, aku rasa macam kitorang renggang. Padahal before-before this rapat gilleh especially before dia pegi intern. Aku pun jadi macam bengang ngan dia. Kalau jumpa dia pun malas nak mulakan dulu bertegur sapa sebab terasa hati kot dengan kesombongan dia. Cewah~


So tersebutlah kisah mimpi yang bersejarah itu...


Membe aku ni selalunya berjalan ulang alik dari asrama ke kelas (setting sekolah ni) jalan kaki. Tapi, one day, asrama dia telah ditukarkan ke jarak yang lebih jauh dan dia kena berjalan lagi jauhlah. Sebab dia gemok sket, sian la dia kan kene jalan jauh-jauh.

One day, waktu aku tengah naik motor sambil feeling nyanyi lagu 'seiring sejalan' nyanyian broery dan kak pah, tetiba aku berselisih dengan kawan aku tu. Nampak dia tengah berpeluh-peluh jalan nak balik asrama. Tapi, aku try hard nak buat dunno. Sebab aku rasa, sampai bila aku nak pikir pasal dia, dia tak penah pikir pasal aku pun. Aku pun terus jalan. Tapi, lepas dah jauh sikit daripada dia, aku jadi tak sampai hati. Tak sedap hati. Aku pun U-turn dan tumpangkan dia jugak. Uuu~

Tujuan post ni bukan nak kata aku baik ke apa, tapi, aku just rasa, sejahat manapun seorang kawan boleh jadi pada aku, in the end, aku mesti rasa terpanggil nak berbaik semula. Sebab, ada memori. They hold pieces of us dan bila mereka tak ada, kita rasa tak lengkap. We can try hard lah actually to forget a person, tapi apa-apa perasaan, atau kenangan will stay.

After that dream, I had a deep and long thought. Aku rasa, this is going nowhere dan mengenali kesengalan dia, aku jadi juga orang pertama yang menegur. Dan akhirnya, semua ini normal. Tak ada awkward feeling pun. Dan yang penting, aku rasa lapang, lagi lapang dari sewaktu kami tak bertegur sapa. :)


p/s: Some people are just born to wait. :P

10 comments:

georgyna said...

hahaha. sombong!!!

Isumaru said...

dats y

i da ade da nombor tipon baru dia. keskes

kucheye said...

macam tau2 je sape tu kan...hehe~

Isumaru said...

hahhaha

getu. sumer org pun tao!
eyh.. u onl9 katne ni kucai?
i tgh nl9 guna pc u ni. haha

Hayfa Amira said...

so da baik blk da?haa kn bagos.. :)
cehh here come hayfa the rakan masjid jugak :P

Isumaru said...

hahaha
i rase u misunderstood sape ni r hayfa
tanya ena utk kepastian~

Hayfa Amira said...

yeke?cess aku slalu ketinggalan~~

Isumaru said...

ko mmg
jarang bergosip!

keskes

LuKe HaKiM said...

i tau sapaaa.sangat tau!!!!

Isumaru said...

ahh luke

u tatao~