Saturday, July 26, 2008

World Peace: A Dream?

smlm slps pulang dr Ipoh dgn Yas n Jigo.. aku akhirnya dpt meluangkan masa lebeyh lama dgn Ancalime.. yerp.. Ancalime dgn aku mmg dah lama saling rindu merindui untuk bersama2.. tp sbb keketatan jadual idup aku.. ini rr baru kitorg dpt spend masa lama sket. So.. aku pun donlod 'Harold & Kumar: Escape from Guantanamo Bay' dan mula menontonnya di Ancalime. Oh.. Ancalime ni nama laptop aku.


Anyway... oklaa cerita Harold n Kumar yg 2nd ni. aku xde rr happy sgt dgn lwk2 dia yg kdg2 keterlaluan.. tapi aku suka part2 romantik dlm cerita ni yg x disangka2 mcm ending dia waktu Kumar bacakan sajak matematik kpd ex-gf dia.. mmg syahdu. fresh terus mood aku pas da ngantuk2 tgk muvi yg agak pjg gak ni. Aku gak suka ending acts derg yg kat amsterdam tu. seronok tgk org bercuti kat oversea kot.. uuu tp dialog feveret aku ialah waktu derg kat atas kapal terbang askar tu..

mamat jahat: Haa... where's ur Qoran to help you (sumthing like dat laa)

Kumar: Qoran? We're not Muslims. And if we were, it doesnt mean that we are terrorist!

after tgk Harold n Kumar... aku yg mmg sgt2 kepenatan ni pun tido rr. dan sepanjang ketiduran aku tu.. aku tlh mendpt mimpi yg sgt pjg. ceritanya bermula begini...

konon-kononnya.. aku ini seorang ahli underground yg memperjuangkan kemerdekaan slh sebuah negara di Afrika. Setiap hari, aku n memember lain akan bertemu kat garaj bangunan mana ntah.. n akan buat pelan kitorg. sape presidential candidate yg kitorg nk keutarakan, dan mcm2 lagi laa.. (tp aku x igt samada kitorg ade wat pelan membunuh ke)

actually.. security kat situ sgt ketat.. smpykan each one of us ada identiti palsu utk keselamatan kitorg. sbb klu ada intruders di antara kitorg.. akan ada laa guards yg akan wipe them off. aku igt lg.. dlm satu miting tu.. x silap aku, aku jumpa dgn Osama bin Laden.. n then we had a chat. waktu tu, aku tetiba jek nk bukak wallet aku n susun duit aku yg bersepah2. pastu Osama tgk aku ada bnyk curency luar negara.


Dia tanya rr.. 'Do you like to travel?'

aku jwb.. 'No.. I got these notes from my frens who went oversea'

pastu Obama senyum n ckp 'I shud do like you. considering how I coudnt move freely anymore'

hehehehhe...

n then.. kemuncaknya adlh pd mlm announcement kemenangan parti mana dlm pilihan raya tu. Perlu diingatkan.. pakatan aku td, kitorg sebenarnya bknnya menyokong any particular party.. kami just mahukan pilihan raya yg adil.. dan keamanan pilihan raya.. di samping menyokong perpaduan etnik di sebalik perang pilihan raya tu. dan, bler speaker dewan tu announcekan party mana yg mng ntah. (Keep Up kot x silap aku nama party yg mng tu.. huhu).. semua org bersorak riang gembira termasuklah party yg klh tu.. semua org saling berpelukan n mengalirkan air mata kegembiraan.. mungkin meraikan demokrasi kot...

aku pun tak ketinggalan.. bersorak gak atas usaha aku selama ni. n then, to my surprise.. rupa2 rupanya Oprah Winfrey duduk dpn aku.. kitorg saling berpelukan n waktu tu gak aku rasa lagik sebak. n then.. lagi best.. kat blkg aku, aku nmpk Mr. Nelson Mandela tgh duduk kat kerusi di belakang dewan. aku cpt2 pegi kat dia n peluk dia jugak.. tokoh keamanan tu! waktu tu.. mmg aku menangis kegembiraan rr.. n tetiba jek.


aku tersedar dr tidur.. dgn mata yg bergenang.. huhu~

itulah.. aku nk sgt tgk world peace kot.. tapi mungkin ke dlm mimpi aku jek???

World peace

3 comments:

Amizah Azid said...

wah3~
semangat betol, smpaikan terbawa-bawa ke alam mimpi..
ssh kot nk tgk the real world peace
tp kt sini aku bg ni
(^_^)V peace!

Isumaru said...

hahahha.. aku xde rr terpikir sgt pun..

tp it's just mcm weird suddenly termimpi psl benda tu.

tp itu laa.. if only it cud be true kan~
eheh

Gheff said...

eh2
tersesat ke sini...
anyway
mimpi yang best
huhu