Monday, October 13, 2008

Hari Ini dan Semalam

weekend lepas aku spend masa di Shah Alam dan KL sbb ade hal sket. nnt aku ceritakan ape halnya. just that aku nk berkongsi cerita aku ttg ape yg terjadik pada aku pada hari ahad n sabtu hari tu. Memang sangat mengerikan.. sumpah kedua2 peristiwa dah meninggalkan kesan yang amat mendalam pada aku.

Sabtu, 4.40 p.m

Di jalan Kuala Lumpur yang sebuk, 5 orang remaja (ini bukan review cerita Kami ya!) sedang menyusuri kota itu dengan menaiki CLK (cute little Kenari, bukan Mercees :P) sebelum pemandunya, Din dan penumpang sebelah pemandu iaitu aku ternampak ada motosikal yg terbaring di tgh2 jalan. aku n udin menyangka yg sebentar tadi be lps terjadik kemalangan dan xde sape2 yg alihkan lagi moto tu.

tiba2.. kami terperasan sesuatu yg amat mengejutkan. rupa2nya ade orang yang terbaring bersama dgn motosikal itu. seorang pakcik tua dalam lingkungan umur lewat 60-an dgn mukanya yg tersembam, dan dengan mulut yang berlumuran darah dalam keadaan yang tidak sedarkan diri. aku yang terkejut trus suruh Din berhenti dan berlari kua menuju ke pakcik tu menyedari keadaan jalan raya yang sedang sesak dan bergerak pantas. risau2 ada keta yg tergilis pakcik tu ke. member aku dayat pun kua gak diikuti dgn beberapa brader2 laen yg iingin membantu pakcik tu.

kitorg pun trus alihkan moto pakcik tu ke tepi. pastu ramai2 agkt pakcik tu yg masih kaku ke tepi gak. wlupun klu ikutkan kita xleh sentuh org yg cedera sbb takut ade kecederaan dalaman, tp kami terpaksa alihkan sbb jalan sgt sesak. kebetulan ade sorg polis bermoto di tempat kejadian dan menegur sorg abg yg sedang menjerit3 suruh kwn dia tahan sebuah keta myvi.

abg polis muda: apa yg jadik neyh?

abg jeritan: keta myvi tu main masuk jek td dr simpang. pakcik ni tak sempat nk mengelak, trus langgar. saya ni nyaris nk gilis pakcik ni!

patut rr abang tu mrh sgt. naseb baek jugakla myvi tu xmembuat cubaan melarikan diri. seorang perempuan lewat 30-an kua dr keta dan terus diinterbiu polis tu. aku tgk dr jauh jek. aku n dayat masuk ke dalam keta dan meneruskan perjalanan kami sbb aku da xbleh nk bantu ape2. aku bukan saksi utama kejadian pun. huhu. ngeri~

Ahad, 2.30 p.m

Aku dalam tren yang bertolak dari stesen padang jawa untuk menuju ke KL Sentral. Kene berjumpa dgn Safuan dan Ayam di sana sebelum bertolak pulang ke UTP. Dalam kemengantukan yg termaat sgt aku duduk menghadap pasangan Indonesia laki dan perempuan. aku duduk betol2 menghadap si boyfren.

sedang aku memandang2 sekeliling... si bf Indon itu tiba-tiba mengangkat tangan kirinya. tangannya tergenggam.. cuma jari telunjuknya yang kelihatan. kemudian, perkara yang aku xsangak2 terjadik sepanjang perjalanan dlm tren itu sehingga ke beberapa stesen seterusnya. si bf Indon tu mengorek hidungnya dgn nikmat spjg perjalanan!

ya.. mengorek hidung dia.. lama2.. dalam2.. sampai sumpah aku terasa nk termuntah tersaksikan kejadian itu. yang bagusnya.. dia siap bleh korek idung smbil sembang ngan awek dia. awek dia tu terencat ke ape ntah aku pun tatau rr. korek idung mcm nak buat pembedahan otak! pastu aku plak siap terpandang jari jemari tangan kiri mamat tu. OMG, kuku pjg gler, hitam2 plak ujung nya. aku waktu tu tahan sebu perut jek. aku cuma mampu pandang pemandangan luar jek utk mengalihkan perhatian aku dr aktiviti tak senonoh mamat tu.

itu laa dianya kejadian2 yg berlaku kat aku spjg di KL. sangat mengejutkan dan mengerikan. semoga dapat menjadik tauladan pada kita sumer. Gatal plak hidung ni.. hurmmmm...

2 comments:

Anonymous said...

kejadian 1 - ok, sgt2 ngeri! if i were u, i'd b standing there like an idiot.. wouldn't know what to do at all..

kejadian 2 - eeewwwww!! i can't believe u actually went thru the train ride facing that.. i would've switched to a different seat.. hehe :p

Isumaru said...

my fren pun sumer tanya nape i xtuka seat.. i mls nk carik seat baru coz i ngantuk n ramai org gak waktu tu..

but mmg I was traumatized.. aihh~~