Saturday, December 13, 2008

Sent From Heaven - Keyshia Cole


Duduk-duduk, bosan-bosan, memang membosankan - aku

Jarang-jarang sekali aku cakap tentang cinta (kekasih). Sebab mungkin aku seorang realist, bukan optimist. Aku selalu fikir kalau cinta itu ada, adalah. Kalau tak ada, tak mengapa. Aku tak pernah anggap cinta ini satu yang perlu diburu, mahupun diterburu-buru kan. Sebab itu bila aku lihat jejaka-jejaka mahupun gadis-gadis yang lelah mencari cinta, aku kasihan melihat mereka.

Tapi, aku percaya pada perlunya kewujudan seorang teman yang berkongsi jiwa dengan kita. Yang memahami apa mahuku, apa benciku dan apa yang aku perlu. Tak kisahlah jika teman itu hanya seorang sahabat namun aku perlu fikrkan pula kemungkinan besar sahabat itu akan meninggalkan aku suatu hari bila dia bertemu cinta hatinya pula.

Jadi... aku perlu juga mencari cinta.

Segenap dunia nyata dan maya telah aku jelajahi. Namun tak ada satu pun yang melekat di hati. Sekejap salahnya dari aku, sekejap buruknya mereka di mata aku. Yang seronoknya, aku sudah punya spesifikasi sendiri yang aku jangkakan perlu ada pada kekasih hati itu. Namun semua orang ada kelebihan dan kekurangan tersendiri. Seandainya kita boleh buat kekasih di mesin pembuat kekasih dengan ciri-ciri pilihan kita sendiri, kan?

Setelah lama mencari, aku tiba ke satu resolusi. Aku perlu menerima seadanya sesiapa sahaja yang menyayangi aku. Kerana sayang itu bukan percuma. Lahirnya dari keikhlasan hati. Kalau harapan aku terlalu meninggi, andai jatuh, aku juga yang sakit nanti. Jadi aku perlu be grounded. Kerana aku juga tidak sempurna. Dan aku tak boleh mengharapkan kesempurnaan pada insan yang ingin aku cintai. Kadang-kadang, ketidaksempurnaan lah yang indah. Kata Nigel Barker dalam America's Next Top Model.



p/s: I love you McKey.

8 comments:

Darkkadabra said...

Cinta itu ia datang dan pergi..
Jadi tak perlu cari..
relex sudey

AcHuL said...

aku syg ko..jom bercinta.hahaha

Isumaru said...

#dark
tu ah psl. duduk lepak2 sudeyh. minum teh ais smbel isap rokok ngan member2 lg best. huhu~

#achul
oit botak. ko xhensem r. hahahahaha

Ridhwan A. said...

cintan cintun melantun!

FidZy Foxburr said...

mum always say that we should love someone who loves us more than we love him/her.......i disagree.tapi i still think that you shouldn't be so picky and specific coz it's a matter of the heart,it's not physical........
gud luck bro!there are plenty of fishes out there still!

zopakkun said...

falling in love=jatuh cinta

so,aku rs xyah cari2 kot...kate jatuh@falling...something that happen naturally or out of control...huhu...just opinion aku =)

Isumaru said...

eyh. tiba2 semua org serius
:P

Ted Baker said...

Tu la pasal.