Wednesday, April 6, 2011

All is Fair in Love and War - Ronnie Milsap

Hari ni hari mencari kerja di UTP. Walaupun aku tido pukul 7 pagi tadi dan merasa malas-malas kucing untuk memakai kemeja ala abang-abang ke career fair tu, aku gigih dan gagahkan jua diri aku pegi. 


Pesanan penaja: "Hye awak yang pakai kemeja ungu tu~"

Pukul tiga petang: (perasan tak betapa malasnya aku?)

Aku tengok ramai hensem-hensem, cantik-cantik datang menjual diri. Aku bangga dengan effort mereka. Sempatlah berjumpa beberapa kawan perempuan garik aku yang sudah selesai menjual diri dari pagi. Aku tunjukkan resume aku pada mereka. Ada yang terkagum. Ada jugak yang mengeji. Takkan sebab satu page je korang nak hairan?

Aku kan pencinta alam (sambil buang sampah keluar dari tingkap kereta).

Anyway, career fair ni tak menarik perhatian aku sangat sebab self-esteem aku menurun secara mencanak mengenangkan betapa banyaknya resume lain dengan tercatitnya cgpa yang lebih tinggi dari aku. Tapi aku tahu all is fair in love and war and of course pelacuran melibatkan perang dan cinta. Jadi aku gunakan sedaya upaya asset aku (sila kekal pandang mata aku, jangan jeling ke bawah) iaitu kemampuan berkomunikasi.

Bangga juga aku sebab tadi minah HR dari Dell tadi mengesahkan betapa aku belong dalam Corporate Communication.

Dia tak tahu Corp. Comm course aku dulu dapat D+ dan internship Corp. Comm aku dapat B+ sajo. Haih~

1 comment:

Anonymous said...

G-Play, Slingo - YouTube - Vectors - Videodl.cc
Slingo: Play, Slingo. Play, Slingo. Play, Slingo. Play, youtube link to mp3 Slingo. Play, Slingo. Slingo. Play, Slingo. Play, Slingo. Slingo. Play, Slingo. Play, Slingo.