Monday, May 19, 2008

Top 15 Hindi Love Songs~

bersempena dgn hari Wesak yg disambut meriah oleh geng Jumbalika (red, pit, stone n kicap) dan juga secara tetiba aku asek tgk muvi hindustan jek 2-3 hari nieh, maka aku nk buat entry psl lagu2 love song hindustan terbest pernah aku dgr setakat nieh. hahaha, x segan silu aku nk kata yg aku dr kecik dulu mmg salu tgk cite hindustan hasil pengaruh tak sebaya kakak aku. so.. korg baca je laa senarai lagu2 nieh. setuju tak setuju, sila mengomen~

15. Dil Hai Tumhaara - Dil hai Tumhaara

Lagu ni cambesh bler tgk Preity Zinta yg cumel itu.

14. Na Tum Jaano Na Hum - Kaho Naa Pyar Hai

Lagu ni waktu Hrithik Roshan nmpk Amisha Patel pastu dia trus nyanyi2 ala2 puji pompuan lawa laa.. tipikal cite hindustan laa katakan~

13. Mere Mehbooba - Pardes

Filem 'Pardes' ni maybe x glemer sgt pd pengetahuan korg, tapi heroinnyer Mahima Chowdary n heronya ialah abg aku, Shah Rukh Khan.

12. Syukriya Syukriya - Hamara Dil Aapke Paas Hai

11. Humko Hamise Churalo - Mohabbatein

Lagu nieh tak masuk top 10 sbb aku x suka sgt muvi Mohabbatein nieh. tapi lagu ni sedap laa.. sesuai laa dinyanyikan bersama gf korg yg da mati :P

10. Kaho Naa Pyar Hai - Kaho Naa Pyar Hai

Mula-mula xnk letak lagu ni pun dlm senarai, tp tetiba rumet aku yg dlm mood Wesak mcm aku jugak kata yg lagu ni sedap n dia suka. huhu~

9. Pyar Kar - Dil To Pagal Hai

Dalam filem ni, lagu nieh dinyanyikan oleh SRK, Madhuri n Karisma Kapoor waktu hari Valentine. so kira mmg lagu cinta lah nieh. bkn lagu Halloween.

8. My Dil Goes Hmmm.. - Salaam Namaste

Hehehe.. ade adegan best antara Saif Ali Khan dgn Preity Zinta dlm video klip lagu nieh. sila2 donlod skrg!!

7. Dil Dil Deewana - Har Dil Jo Pyar Karega

6. Mera Ek Sapna Hai - Khoobsurat

Filem Khoobsurat ni pun maybe cam x familiar gak. Lakonan Sunjay Dutt n Urmilla Matondkar. Filem ni x best pun.. aku suka lagu2 dia jek~

5. Suraj Hua Maddham - Kabhi Kushi Kabhi Gham

Filem comeback Kajol. wlupun da lama x blakon dgn SRK, tp maseh hebat bercumbu bersama2. Syabbbbbbbasss mere bette!

4. Main Agar Kahoon - Om Shanti Om
Antara filem masa kini SRK. lagu ni best rr ditambah dgn feeling slow motion video dia.

3. Ho Gaya Hai Tujhko - Dilwale Dulhania Le Jayenge (baca dalam satu nafas)

Lagu ni musik dia sedeyh.. tapi x silap cite psl kerinduan sepasang kekasih laa.. vah vah vahhh!!

2. Aur Kya - Phir Bhi Dil Hai Hindustani

Filem ni menggabungkan 2 artis Bollywood yg aku paling suka.. Juhi Chawla n SRK. Best2.

1. Hai Mera Dil - Josh

Selalu klu kita nk menambat hati org yg kita syg tu.. ade jek yg dok main gitar akustik smbil nyanyi.. xpun main piano ke sbb instrument2 tu ade nuansa romantik yg sgt best. dan dlm lagu yg aku pilih no 1 nieh.. korg akan dpt dgr bunyi petikan gitar, dan piano yg mengiringi musiknya yg mmg sedap~

cite2 hindustan nieh mmg kdg2 mempunyai jalan cite yg berlebih2an dan x masuk akal, tapi bia kene moodnya.. lagu2 hindustan jugak laa yg kita carik demi nk mendapatkan mood yg sesuai. sebagai cth, waktu dilamun2 cinta mcm ni laa.. hahaha. jadik x kesahlaa org nk kata ape pun. aku layan jek lagu2 hindustan ke, arab ke.. sbb aku universal. no judgemental ok!!

8 comments:

iLLy said...

try tgk fanaa. film by kajol and amir khan. menyayat hati. lagu die pun best.

Isumaru said...

i know.. actually dah ltk dah lagu chand sifarish in the list.. tp eliminated last2 minute sbb nk kasik masuk lagu kaho naa pyar hai.. hahaha

film fanaa tu cam x logik sket laa some scenes dia. aku ni cpt turn off klu ade jek scene2 yg di luar imaginasi aku. hahaha

iLLy said...

name pun hindustan ismal... kalau logic tu bukan hindi film la namenyeh.. hehe

Isumaru said...

hehehe.. itu laa psl.. tp taare zameen par yg i review kan nieh xde laa surpasses beyond my logical threshld sgt..

tgk eyh!

insa(ne)tiable said...

aku suke kaho na pyaar je dan semua amitha belachan je...yang lain..tak best...!!!~

baik tgk citer 'perang' aku je..skrg dah koleksi 60G tak termasuk dvd yang telah di sunburn kan

Isumaru said...

ahhaa.. bunguk..
bapak oldies nyer nk tgk amitabh bachan.. x suka, x suka

koleksi perang ke, koleksi lucah ko??

iLLy said...

taare zameen par sgt best okay.. aamir khan mmg best la...

maybe sbb cerite die close to heart kot..

Isumaru said...

yerp.. tao xpe
hehehe