Wednesday, October 21, 2009

She Works Hard for the Money - Kris Allen

Teringat waktu zaman muda-mudi, 1st year to be exact. Zaman di mana semua benda dilakukan dengan penuh bersemangat. Semua benda nak all out. Penuh bertenaga. Bergaya. Hiks~

Main tenis? Kegemaran besar. Ingat lagi main petang-petang sampai kena perah peluh dari baju tepi court. Lemak-lemak takut je sebaik aku menyarungkan kasut ke kaki yang tidak disapu losyen ini. Begitulah semangat sukan yang ada dalam diri.

Aku memang suka bersukan. Bukan saja demi menjaga kesihatan, tepi demi menjaga tubuh badan yang meggiurkan juga. Tetapi semakin tua, semakin malas. Makan tampak lebih mudah daripada bersukan. Jadi, kalori pun menguasai diri. Body? Lupakan~

Sekarang ni, dah seperti kembali ke zaman tahun pertama. Semangat! Bersukan taraf dewa Zeus. Bukan sahaja setakat melibas reket skuasy (ya, aku beralih arah. Court tennis selalu penuh), malahan turut menebalkan wajah ke gym. Kekar tak kekar, aku bayar yuran kot. Jadi, mesti guna sebaik-baiknya.

Dan tersenyum gembira aku. Dua hari berturut-turut ini, sudah memerah keringat kembali secara literal dari baju sukan. Penat, tapi memuaskan~


p/s: perah peluh, rebus sampai jadi garam.

7 comments:

macha_sezs said...

p/s: perah peluh, rebus sampai jadi garam.

gila penjimatan, yo!

Isumaru said...

walaupun xreti memasak, yo!

Unknown said...

abababababaababbbbbbaaaaaa


~long time no C ma?

lme xdengr cite....pe kabo?
ingt aku lg?

visit a blog aku yg hmpeh tu yer...

Isumaru said...

reez
aku xigt r ko
sape eyh anda?

tiara said...

ismal...
hahaha...
come tennis court...
juz halau them for sure dieorg lari...hahah

Isumaru said...

ala.. tiara
segan la
i pun xterer mana
hikhik~

LuKe HaKiM said...

ismal.jerit je macam member kau jerit semalam."i love you" mesti semua orang pun lari.
eh,tiara.hi babi!