Tuesday, February 16, 2010

I Hate Everyone - Get Set Go

Dunia ni da da banyak sungguh keburukan. Salah satunya?
Global warming.

Sebab tu kat UTP panas!!
(ataupun sebab aku 'hot' sangat kot)

Apa-apapun, memang banyak sangat dah keburukan. Peperangan, Islamophobia, wannabes, realiti TV, Illuminati, Taliban, anti-Taliban, PKR. eh!~ Hari-hari, kalau bukak surat khabar, dah tak larat nak beristighfar tengok kekejaman di seluruh dunia. Pendek kata, kenapa kita nak kejam sangat kepada satu sama lain?

So, bila aku bukak Facebook, aku nak berhubungan dengan kawan-kawan aku. Jauh, dekat. Sekolah lama, institusi baru. Tapi.. bila bukak-bukak saja, banyak saja invite-invite join 'hate group' this, 'hate group' that. Yang paling penting siap ada 'hate her tho we dunno her'. WTF?

Dah banyak sangat kebencian dalam dunia ni. Dan kita tahu kebencian tu tak pernah bawa kebaikan. Apa jadi dengan dakwah hikmah yang Rasulullah contohkan? Adakah dengan 'hate' akan membawa seseorang ke jalan yang benar? (Sambil tangan Karam Singh Walia).

Cubalah bayangkan 'hate profile' tu dibuat untuk korang....

4 comments:

♥ TOY ♥ said...

tapi aku still tk boleh nk tak hate f*sh* s*ndh*... sile isikn uruf "a" dlm bintang2 tersebut =D

Isumaru said...

hahaha
lepak r
dia xamek duet ko pun
ni siap tambah dosa jek hate dia

aizayazid said...

siyesly a very good entry!!!
i likeee~
(kao dlm fb tu,bayangkn la ade tnde tgn bagos tu.haha)

Isumaru said...

hahaha
thx aiza!~