Friday, March 21, 2008

Besday Saye ye Gab n Zopak?

amaran: ini bukan satu promosi

anyway, minggu ni menjadi sgt bz buat aku, bukannyer sbb stadi test ke ape, tp sbb dok berulang-alik dr rumah dan utp. sumernyer sbb kwn aku yg stadi medik kat indon tu laa. aku asek melepak dgn dia jek. lgpun.. ujung mggu ni dia da nk blk da. nnt rindu plak klu x jumpa lama. eheh

anyway... one thing yg lwk happened when i was on my way blk utp smlm. suddenly got 1 call from gab.. ia.. gab yg chef gusteau tu. agkt2 phone.. tetiba dgr sore 2 org nyanyi

"happy burfday to you~~~ happy burfday to you~~~"

pastu aku cam x respons laaa sbb stunned sket. n then derg pun terdiam sbb dgr aku x respons kot. aku pun ckp "apehal kome ni? bler plak besday aku hr ni?" pastu waktu tu line x clear n call pun terputus. pas seketika aku pun gelak sorg2 dlm keta yg bpk aku tgh drv waktu tu. mesti parents aku igt aku gile jap.

aku pun trus sms gab.. 'sape yg tipu korg nieh?'

punyalaaa lama derg nk reply msg aku tu. waktu tu aku da syak dah. ni mesti tgh buat plan agung nk cover malu. n then dpt lee jugak reply.

'ohh... aku igt ni no (no celcom aku) baru jaz (budak yg smbut besday smlm)'

aku pun gelak besar laa. tlg laa gab. bnyk kali dah kita sms2 same2 n siap dia pnh kol aku kat no celcom ni.. nk jugak cover line smpy mcm tu skalik. yg plg syiok tu, siap dia pass hp kat zopak (chef gusteau gak) utk bersms dgn aku sbb da x thn malu kot. ehehehehhe

tp apepun, aku terharu gak. terharu coz ade org x sbr nk wish besday aku. ahahahha

anyway.. one more interesting thing yg aku tao.. is about cmne hr tu di ipoh ade perhimpunan politik negeri perak yg bertajuk 'what's next' cmtu laa. n then menteri besar perak yg baru tu, Nizar tu, telah mengkagumkan semua pelbagai bangsa yg hadir bler dia berckp dlm bahasa cina, india, dan stended laa english n malay seterusnya mendpt tepukan gemuruh dr sumer yg hadir.

'mcm ade bahasa yg tertinggal saja?? jgn yg dikejar tak dpt, yg dikendong berciciran!' - bapak sedara karam singh walia

ape perasaan aku? bangga weyh. bukan sbb aku penyokong kuat pas ke ape. tp aku bangga ade pemimpin yg mcm ini. yg go to that extend so that dia lagi mudah nk mendekati rakyat. that's a true leader.

'kiranya selama ni kita umpat2 kat blkg dia tu dia paham le?' - kit siang

'itule pasal nye!' - karpal


ahahha.. 1st tyme aku ckp psl politik dlm blog aku. bukan x concern pd malaysia, just dah berlambak blog laen ckp psl politik. i guess can use my blog utk rileks dr sumer blog2 laen itu. :P

2 comments:

insa(ne)tiable said...

org lain dah abes dmm PRU12 ko baru mendemamkan diri ke..?ahaha..no need la..malaysia's politic sux~ politic kotor..takyah buh dlm blog ko nie..buang mase je layan org org bangang kat atas tuh

tiketetiket® said...

yg part lim kit-kat dgn karpal kapal borak tu aku xle tahan ah.haha!