Monday, January 19, 2009

Coba - Faizal Tahir

Yessssss!
(sahaja memulakan blog dengan nada optimis walaupun aku seorang realist)

Semester baru sudah bermula. Tak ada masa aku mahu berpura-pura baik dengan menyatakan azam itu, azam ini. Target itu, target ini. I'll go with the flow. InsyaAllah akan ada perubahan tapi tak perlu dikhabarkan pada satu dunia maya sebab kalau tak tercapai nanti, malu tak? Malu cikgu!!!~~~

Semalam AJL23. Meet Uncle Hussain menang. Tak sia-sia minat Lagu Untukmu tu dulu. Tapi masih kagum dengan persembahan Faizal Tahir. Walaupun dia pakai nail polish, aku tak judge dia. Mungkin kuku dia tak cantik macam aku punya. Awww~

Hari pertama kelas sangat hectic. Pagi aku pergi dua kelas. Waktu kelas kedua, Management Information System (MIS) aku sakit hati duduk depan budak-budak yang bercakap saja tak henti-henti, mengajuk accent lecturer kami yang berasal dari India. Aku yang tak berdarah India walaupun seiras Shah Rukh Khan, oops, Dato' Shah Rukh Khan boleh saja faham janji aku menumpukan perhatian kepada lecture tu. Rasa nak ketuk kepala budak-budak tu seekor-seekor suruh mereka diam. Bukan sebab aku ni berlagak bagus atau apa, cuma menyampah bila mereka asyik bertanya sesama sendiri 'apa dia cakap tadi?' 'apa? apa?' setiap kali mereka terlepas dengar nota-nota penting.

Dalam hari ni juga aku ke Batu Gajah dan Taman Maju. Ada hal penting. Dua-dua melibatkan perihal rakan-rakan baik. Aku tak kisah. Sebab sekarang ni aku sikit kawan. Ramai yang dah pergi intern. Ada Kuchai dan Jipan pun dah cukup baik nak temankan aku makan dan berfoya-foya. Jadi aku juga perlu berbuat pada mereka juga. Itu guna kawan-kawan kan? Konsepnya, sebabkan aku penat hari ni, kenalah aku suruh Kuchai urut belakang aku nanti. Lepas tu aku plak urut kaki dia sebab dia kata lenguh.


Harap-harap kaki Kuchai tak busuk. hiks


p/s: Tipu jek pasal urut mengurut tu. tak ada masa nak baik sampai macam tu sekali. ;P

3 comments:

macha_sezs said...

akhirnya!
anda apdet juga..hehehe..

aku penah dapat lect dari india jugak. memang payah. kene fokus betol2 baru paham.

aku dapt c+ subjek tu. tanda aku tak fokus.

Firdaus Kamaruzaman said...

lesbo sangat urut mengurut~

kucheye said...

pat jeles kan ngn kite ismal...weekkk...huhu