Friday, January 9, 2009

Hilang - Diddy


Di sini aku nak meminta maaf pada semua kerana post aku sebelum ini bertafakur tentang kehilangan sebuah harta dunia, sedangkan saat ini rakyat Palestin sedang menangisi nasib mereka yang kehilangan lebih dari apa yang pernah aku hilang semenjak aku lahir lagi.

Mereka hilang tempat tinggal.

Mereka hilang sanak saudara.

Mereka mungkin hilang nyawa dan negara mereka yang tercinta.

Namun aku sentiasa mendoakan, semangat mereka untuk meneruskan kehidupan dan mempertahankan iman mereka tidak akan hilang.

"Ya Allah, mungkin aku bukan umatmu yang terbaik dan mungkin yang paling hina, namun aku tetap ingin memanjatkan doaku supaya terhentinya peperangan di bumi Gaza dan berikanlah perlindungan kepada saudara-saudara se-Islamku di sana dan di seluruh dunia. Sesungguhnya aku sedar bahawa dalam sekelip mata, nikmat yang aku peroleh di bumiku sendiri boleh ditarik bila-bila masa olehmu sebagaimana yang dialami rakyat Palestin di sana. Mungkin jasadku di sini, namun ingatanku berada di sana. Ingin sekali aku berkongsi penderitaan dan menghulurkan kekuatan kepada mereka namun tiada peluangnya. Ya Allah, ampunilah dosa-dosa mereka yang terkorban dalam perjuangan mereka melindungi negara mereka dan Insya-Allah mereka tergolong sebagai para Syuhada. Amin ya rabbal Alamin"

1 comment:

darwisiy said...

ameen2....mudah2an