Wednesday, January 21, 2009

So Simple - Stacie Orrico

Hari ni aku nak berbicara tentang isu Queen Bee.

Ya, walaupun isu ini hanya banyak dilihat di dalam filem-filem Hollywood, tapi sebenarnya ramai saja gadis-gadis (atau separuh-separuh lelaki) yang berangan mahu menjadi Queen Bee di Malaysia hatta di UTP sekalipun. Dengan feeling dialah yang paling bergaya, dialah paling standard, boyfriend dialah yang paling hensem, queen bee ini akan terus catwalk penuh yakin dan saksama.

Walaupun mereka tak sedar ada ramai saja yang ingin meludah kepada mereka sepanjang perjalanan mereka ke kelas itu.

Actually, dalam kelas tadi, aku duduk sebelah seorang budak Sabah ni. Mari kita panggil gadis gebu itu Geburina. Tengah sembang-sembang kosong sementara menanti kehadiran lecturer, tiba-tiba seorang gadis yang selalu aku perhatikan ni melangkah masuk ke dalam kelas selepas bercakap di telefon. Aku pun cakap pada Geburina, 'budak tu muka sombong kan?'

Geburina pun cakap balik, 'Memang sombong pun'

Aku pun terkejut dengan statement itu (pura-pura naif ni) 'Ye ke? Aku ingat rupa je macam tu, Perangai pun sama?'

Geburina sambil memutar-mutarkan matanya (*matilah direct translation dari rolling her eyes) pun berkata 'she's the richest girl in class. Si S***a tu pun sama. Itu yang geng'

Aku pun angguk-anggukkan kepala. Dah paham konsep. 'Geng diorang yang lain tu kaya juga?'

Geburina geleng-geleng. 'Itu pengikut saja, bah!'

Ohho~ walaupun begitu, Geburina tidaklah semami jarum yang disangka. Dia masih berfikiran positif. Katanya 'mungkin tak berapa kenal, itu yang tak mesra dengan kita kot'

Tapi tiba-tiba Geburina memberi contoh yang menguatkan lagi status Queen Bee mereka. 'Hari tu aku duduk depan diorang. Ada seorang budak perempuan Vietnam ni masuk kelas. Lepas tu aku dengar diorang dua orang bercakap pasal budak perempuan Vietnam tu ~Isk, dia pakai fake LV~'

Yesss.. Walaupun aku tak pernah tengok salah seorang dari mereka pakai LV original, tetap diorang nak buat statement macam tu. Sabar je la~

Jangan kata beg I, satu badan LV ori! - Queen Bee

p/s: aku pun suka ngumpat fashion sense orang jugak. Tapi aku tak queen bee. Beembo saja. :P

10 comments:

Ikayusoff said...

alahai..siapala queen bee tu ek. hehe satu lagi fenomena bdak2 kte ni ske terikut-ikut dgn series english mcm GG tu.

stiap term/line yg dlm series tu nk di ulang-ulang. x de personaliti lgsg sebok nak jd serena the 2nd la, blair la.

oh anyway, ingt perempuan je..but the funny thing is, td aku jumpe mamat nk try jd another archibald kt utp ni. gaya ada, tp muke..alahai~

macha_sezs said...

aku dapat rasakan korang ade troop blair waldorf di sana...hahaha..mana chuck bass??

Isumaru said...

omg.. lost in gossipness
i xtgk gossip gurl laa considering how bimbo is the series~

haih. tp klu derg pun xbesh jugak. hilanglah sumber hiburan untuk digelak-gelakkan. ;P

Unknown said...

hahahaha!

i rasa i tahu siapa cik Geburina niii

=P

Isumaru said...

ahahhaha.. abeslaa klu cik Geburina tao i tulis ni.

:P

C. Lvean Xindy said...

spotted!
haha... :D
p/s: I like the name..

Abir Abhar said...

gambar nih smart gila..
ori betul..
ey ade ke geng2 mcm tu kat UTP ni?
kalah sharpay...

Isumaru said...

hahaha.. mesti laa ada
tp xde rr extreme mcm dlm cite mean girl tu.

i like confident girls, tp yg lebeyh2 sgt tu rasa nk lempang pun ada.

FOGGIE SI KATAK HIJAU said...

macam ku kenal sape yg ko maksud kan queen bee tu..
cik geburina tu pown rase cam kenal..
yg s***a tu lg la kenal..haha..:P

Isumaru said...

hahaha.. shhhh ana!