Sunday, January 25, 2009

Who Knew - Pink

warning: post ini mungkin ada kene mengena dgn semua orang

Pernah tak duduk bosan-bosan, seorang diri. Termenung, berfantasi. Senyum-senyum sendiri. Kemudian diam monyok. Pandang kiri, pandang kanan. Depan, belakang. Atas bawah. Mengomel sendiri. Berguling atas katil. Melompat-lompat. Dengar lagu. Tengok movie. Tutup komputer.

Rasa kosong. 0. Empty. Hening~
Waktu itu, kita berkata; kenapa-lah hidup lonely sangat? Tak ada orang nak ajak aku keluar ke? At least, tak ada orang gtalk, ym or SMS aku ke?

Waktu tengah berfikir sendiri tu... tiba-tiba terdengar message alert. Cepat-cepat berlari ke arah handphone yang ada kat atas meja. Yayyy, ada orang SMS!

Read message.

'Top up RM30 this week to win exclusive merchandise blah blah blah..."

Haihh~ babi betul HudLink ni. Baring atas katil semula.Layan balik perasaan loser tadi. Mata makin mengantuk. Kalau tidur, mungkin tak misery sangat kot.

Message alert terdengar sekali lagi. Cepat-cepat tekan 'yes'.

'Oit, nak keluar tak? Kitorg nk g mpley'
sent by: Din 012-xxxxxxx

Tapi waktu tu, bukannya melompat-lompat kegembiraan ataupun bersorak kerana akhirnya ada seseorang message, tetapi makin menyampah. Baring balik atas katil. Message tak dibalas.

Sebab....

Kita mahukan orang lain yang message kita. Kita letak expectation. Sanggup lonely daripada ber-message dengan orang yang kita tak harapkan. Kan? :)










-------------------------------------------------------------

Message alert.

'oit'
sent by: specialOne 012-xxxxxxx

'yerp. ko pekabo? sihat tak? tgh buat ape?'
sent by: you 012-xxxxxxx

'skoler da masuk?'
sent by: specialOne 012-xxxxxxx

Campak handphone ke dinding. Biar pecah berderai.

10 comments:

eyemeroll said...

wahaha..
cam belacan rasa idup lonely kan?
mmg btul 99%..

Darkkadabra said...

ah, normal.

nak rase lonely lagi cube tgk wyg sorg2..aku selambe je pi sorg2

macha_sezs said...

uhuuhuhh..
lonleh2 ni aku da bese.

campak henset?x.aku tak bese.

syg woo~~

iLLy said...

hehehe.. tade lew smpi campak handphone... setakat delete sms and layan balik perasaan ade lah

anilrah said...

kesiannya. kalau aku dah lame aku tdo je....hehee

kucheye said...

yessss....sgt lonely yer...hahaha

Isumaru said...

xsggup tgk wyg sorg2 ;P

aku xde rr cmph henset. hiperbola jek tu ;P

Mh said...

letakkan expectation yang lebih tinggi lagi.mahu msg berbaur caring pula ye.haha

Isumaru said...

ya
mau msg yg berbaur caring

at least, tanyalah khabar kan?

Fieda said...

ismal! i pernah rasa macam tu jugak. handphone i dah teruk gila kes i baling2. haha.