Wednesday, May 27, 2009

Backpacking around Europe - Yuna


Cuti-cuti ni.. teringin nak pergi travel. Tapi tak ada duit. Haha. Bak kata kawan aku, bila kita belajar, kita ada masa nak travel, tapi tak ada duit. Bila kita kerja, ada duit nak travel, tapi tak ada masa. Tapi in the end, it's the money that moves you pun. Lalalala~

Anyhow, aku just berharap yang our (dancers, gamelan and singers of UTP) trip to Australia jadi. Teringin juga nak menjejakkan kaki ke negara asing. Melangkaui sempadan asia tenggara maksud aku. Anda semua doa-doakanlah. Hehe~

Tapi, sebenarnya, antara impian pengembaraan aku adalah untuk backpacking all over Malaysia. You know, just being a traveller. Memang jarang Malaysians buat macam tu, apetah lagi di negara sendiri. Tapi aku rasa Malaysia is a great country with a lot of places, people and foods to be discovered. Negeri-negeri dalam Malaysia ni pun aku tak habis pergi lagi, banyak lagi pengalaman yang belum aku rasai.

Kalau ada sesiapa yang pernah buat kerja sebegini, bagilah tips or kongsilah pengalaman dengan aku. Mana tahu, tercapai ke cita-cita ni kan?



p/s: Patriotik ke? :P

11 comments:

Darkkadabra said...

gua backpacking pusing kl je. selangor sekali.

Perempuan Berketinggian 151cm said...

datang lah australia! :)

Isumaru said...

hahaha
kl xbest~

nk g jaoh lg

ye cik khadijah.. i'm coming!

macha_sezs said...

ade tiket bas kosong?



silap.kapal terbang.
ade?

macha_sezs said...

backpacking around malaysia?
check this out bro~

http://www.kumprinx.com/

elal said...

wow,ismal impressed terhadap malaysia!
bkn u suke US ke,haha..

Isumaru said...

thx macha

suke US, tp impressed dgn negara sndr
xley ke?
hahaha

Azalia Suhaimi said...

heyy i did that in april :) tapi backpacked west coast punya part je...ada cover thailand sikit, and then went from perlis, kedah, langkawi, etc all the way til melaka je, and then got tired hahah. initially nak cover til singapore.

nways some of the photos are in my facebook, and sikit in my blog :) do check out! nanti jom together2! i still want to cover east coast and also borneooo :D

Isumaru said...

ahhh
yaya!!
nnt kita pergi
it shud be fun!

Anonymous said...

Sounds awesome. It'd be even cooler if you could keep blogging while travelling. Then *we* would get to follow you around Malaysia too! =P

Isumaru said...

ahh.. terasa da lame tak updet blog!