Sunday, February 8, 2009

Jadi Diriku - Elyana

Kali ini aku nak update blog aku sebagai seorang penulis blog yang tipikal. Maka aku akan ceritakan perihal pengalaman aku dan kawan-kawan aku keluar ke Ipoh semalam. Kepada kamu-kamu yang mahu bercerita hati perasaan, kita cerita lain kali ya? ;P

Semalam aku, Jipan dan Kuchai melangkah bergaya keluar dari bilik masing-masing menuju ke kereta aku. Sebagai pelajar yang berduit, menjadi tanggungjawab kami untuk berbelanja di bandar Ipoh supaya ekonomi di Ipoh tidak terjejas, seterusnya memundurkan Ipoh dan memungkinkan bandar Ipoh hilang status sebagai sebuah bandar dan dalam masa beberapa tahun, pelajar-pelajar baru terpaksa mengiktiraf Ipoh sebagai sebuah bandar mati dan kehidupan mereka di UTP akan membosankan kecuali jika merasakan Manjung itu sebuah bandar yang seronok.

Oops. terlebih sudah!!!!~

Apa-apapun, kami keluar ke Ipoh dengan niat simple. Mahu cari buku teks terpakai di Novelhut, makan lunch sama-sama, tengok wayang, cari kasut Jipan, beli toiletries aku, gunting rambut aku dan balik. Jipan kalau boleh, dalam pukul 3 sudah mahu balik. Ada kerja-kerja FYP katanya. Aku dan Kucai pun tak ada hal-lah nak balik awal. Lagi lama di Ipoh, lagi banyak duit habis nanti. Kemudian kami pun...

ya Ampun!! Sungguh. Bosan sungguh menulis pasal kehidupan sehari-harian. Aku tak tahu macam mana orang lain boleh lakukan dalam diari atau blog mereka, tapi aku salute kamu semua. Kejap, aku nak fikir strategi macam mana aku nak memendekkan cerita aku yang penjang. Oh, ha! Jadi, dipendekkan cerita... kami keluar pukul 945 pagi, akhir-akhirnya, sampai UTP pukul 945 malam (estimation. hiks!). Perjalanan jadi panjang sebab daripada mahu lepak di Ipoh Parade sahaja, terus terpaksa ke JJ dan kemudian ke Ipoh Parade balik untuk setelkan semua agenda-agenda yang aku sebut tadi di atas. Kononlah buat kerja FYP kan, Jipan?~

Yeah, berjaya tak aku tipikalkan blog aku ni? Cerita pasal kehidupan seharian. Tapi sebenarnya, kehidupan seharian ni enjoy untuk dibaca. Istilah dia macam Antropologi-lah. Menyelongkar budaya hidup seseorang itu. Kalau semua blog nak jadi pemikir, siapa nak jadi bimbo kan? :P Pada aku, bahan-bahan bacaan ringan pun turut menyumbang kepada kemaslahatan pemikiran. Otak kita pun perlukan rehat. Ceeewahhh~~


Padahal, hari-hari dok asik layan muvi, series, baca komik, dengar lagu, mengumpat. Ape tak cukup rehat lagi ke kepale otak kamu tu, Ismal??

Kami berempat di Ipoh Parade. Eyh tak, aku, Kucai dan Jipan jek. Yang pakai topi tu kami tak kenal~

11 comments:

FOGGIE SI KATAK HIJAU said...

pelik la mal rambut ko..
cam nerd pown ade..
cam punk pown ade..
hahahaha..:P

macha_sezs said...

1)eh? sedar tak betapa dekatnye kita?

2) kenapa aku rasa yang bertudung tu ayu orang nya?

3)hurmmm...aku dapat rasakan aku sorang blogger tipikal.

pendapat anda ismal??

Unknown said...

gile la dah gi JJ leh patah balik gi ipoh parade. hihi.

ismal, nak pulangkan ko nye buku management & organizational behaviour~

Isumaru said...

#ana
aku_prefer_punk

#macha
jangan_dipuji_kawan_aku_tu.dan_berapa_dekat_kita_sebenarnya?
dekatnya aku dan kau?

#alin.. nnt kita set tarikh, waktu dan tempat utk berjumpa

#ana.. buku MOB aku kat alin rupanya

space bar keyboard laptop aku rosak. seb bek dah beli external ni. sng sikit nk menaip. huhu

A'zie Syazwani said...

haha..
+ ismal's hair was cut by a perfectionist 'beauty + slim' lady~
+ chept ckp rmbot ko x chantek n skema..haha (tp dr gmba gtalk rr =p)
+ so0o ris0 psl fyp ri tu smpi terbalek lmbt..alaa..korg pon ske kn kite blk lmbt~haha
+ *wink wink* i tekesan satu pujian~
+ besy sgt 3x coz dpt tgk pink panther 2 yg xtremely besy~ (ismal,u glak cm nk retak skrin kt cinema tu~)

Isumaru said...

yessszaa~~

+ gadis ramping yang potong rmbut aku tu sgt laa perfectionist smpy tertido2 aku tggu dia abes balancekan kiri kanan kepala aku
+ chep belom melihat lg aku secara live sbb selalunya aku secara live lebih mengkagumkan~
+sudeyh.. kau salu risau2 ayam jek.
+pujian tu secara dlm gmbr. bukan live~ jadi pujian tidak valid. *matilah~
+i know! super lawak gile pink panther 2. antara sbb aku nk tertido waktu ptg rmbut is pink panther ni laa yg menyebabkan aku gelak bnyk sgt smpy oening pale.. huhuu

macha_sezs said...

aku kat kampar..dekat je rasanya..
err..ar...still nak puji..ayu nye beliau...

Fieda said...

ISMAL! u look different with the new hairstyle yet better la kot. i cant say much sebab x tgk betul2 lagi.

amboi, pergi ipoh x habak i. ceit

insa(ne)tiable said...

gay giler muke ko...siabi

Isumaru said...

+fida, nnt da jumpa tgk puas2 ok!

+cidan, mmg ini rr niat ptg rmbut, nk kasi nmpk gay. sial jek ko!~

kucheye said...

i xde komen ape2...hahaha