Tuesday, February 12, 2008

Busy Busy Busy

yer kawan2.. minggu ni akan menjadi antara minggu terbusy aku kat utp ni... pnt aku membanting tulg, smpy tertido kat kelas accounting td... yg lagik besh.. waktu lecturer aku pggil nama utk attendance, 2 kali dia pggil nama aku, br aku tersedar. itupun org blkg aku cuit.. naseb baek waktu dia cuit tu aku x melatah... lagi haru klu aku angkt jek muak dr meja tu.. air liur cantekkkk jek melekat2 kat meja dr mulut aku mcm keju piza.... wawa (cobaan menjadikan korg x selera mkn pizza)
Aiseh... teringat Ismal.. meleleh2... hehe

Apa yg Ismal ni bz sgt??? Popular ke dia??? Rajen sgt ke dia stadi?? Budak dean list ke??

Wah... pandai korg carutt aku dlm hati kan? Yer kwn2... mmglaa i ni x semegah mana dlm stadi sumer tu.. tp awal2 sem ni.. berlimpah2 pulak assignments dan group project yg mendatang. Mmg klu guna ayat kak Esah jual kuih di Hari Raya, "Tak menang tangan, u alls!!!" Tambah, ade 1 projek aku jadik projek manager, mmg laa aku lg bergigihan tmbh2 due date nyer jumaat ni. dahlah projek tu kene interview org, pastu smpy 3 phases kene buat, ade mini proposal laa.. real proposal.. pastu by the end of sem nnt kene execute project pulak. Fuh... breathe in, breathe out.. (as if ade cara lain bernafas kan?)
Bersalin pun x bz mcm aku.. at least, tak kene hantar proposal klu nk bersalin.. :P

Nak dijadikan cerita... esok dan lusa aku akan ke KLCC utk performing band Virtuoso aku. Kitorg akan buat performance utk ESU lunch hr khamis nnt. bukan ape, prektis utk performance ni mmg at least amek tiap2 mlm n the whole weekend. lagilaa membataskan masa aku. aku skrg ni just berharap aku boleh manage masa dgn betul supaya yg dikejar tak melepas, yg dikendong tak berciciran. Ewahhhhh... tapi, wlu apepun, aku mmg suka menyanyi ni.. at least, ada sumthing yg aku enjoy buat kat UTP ni... if u guys understand what I mean. :)
E'eh.. sape yg tgh nyanyi tu... huhuhu

Anyway... slps membaca blog Mino, aku terpikir psl kegeraman dia memikirkan psl kwn2 yg buat x endah psl kwn2 laen. Saling x membantu kesahnya. pada pendapat aku, sumer benda2 ni perlu bermula dr diri kita sndr.. mula2 mmg laa org boleh tlg kita, blh nasihat kita, tp in the end.. derg nk tgk jugak whether ape yg derg dah tlg n nasihat tu berkesan ke x?? klu ibarat mencurah air di daun keladi, atau ibarat masuk telinga kanan keluar telinga kiri (mood karam singh walia sgt aku hari ni!), org pun blh naik muak nk membantu kita. everybody has their own responsibility and jgn skali2 kita abaikan. tapi, kita sbnrnya sbg kwn2, klu blh, jgn putus asa memberi nasihat dan galakan. sbg cth... klu kwn ko jht, ko pun menjaohkan diri atas alasan, nnt i pun jd jahat. Mutip?? ape guna konsep dakwah klu ko x praktikkan?? dah2 tu.. klu nk berdakwah, biarlah berhikmah.. jgn pule kau maki hamun. ibaratnya, "matilah kau masuk neraka x pakai tudung!" haaaa... ade org nk respek dakwah kau ke klu kau pun x respek org???
"Hadiah ni I beli special utk u" - Zahid al-Alimi

"Ye ke? U belikan ape? Excitednya I!" - Biannnca

"U bukak lah..." - Zahid al-Alimi

(membuka wrapping) "Ahh... tudung!!!" - Biannnca


so... ini saja yg aku nk ckp.. esok lusa aku tatau blh update blog ke sbb aku ade kat the Zone.. insyaAllah aku try bwk laptop. klu ade wifi kat sana.. aku update ape2 benda bes yg terjadi kat sana.. jumpa Ct Nurhaliza ke.. hehehe.. aite.. adios migos!

2 comments:

Unknown said...

wah, ade performing band tu.. wuwu. nanti leh jadi femes cam Hujann~ :D

ko nyanyi ke ismal? sedap tak suare ko ;p

perform leklok!

Unknown said...

jinbit