Saturday, February 2, 2008

Rindu Berlibur di Ipoh

Since before sem mula.. n smpy lah sem dah start selama 2 minggu ni.. aku mmg teramatlah busy dgn latihan menyanyi dgn band UTP - Virtuoso coz kitorg ade series of performance kat JW Marriott, Putrajaya and bulan Feb ni kat KLCC insyaAllah 2 performances. kadang2 rasa mcm uptight n of cos utk meleraikan keketatan itu.. kita mestilah pergi berlibur di hujung minggu. aku plak mmg da lama tak ke ipoh especially jusco laaa.. desperate entertainment ground for UTPians.. huhu.. eventho rumah aku dkt ngan ipowh pun.. aku tatau laa nape aku cam x berkesempatan jek nk g sana (padahal salu g KL kan?)..

so anyway... aku yg kerinduan ni akhirnya berjaya melampiaskan rindu ini bler batul (member aku dak IT) ajak teman die g sana utk beli kemeja n slacks. hari jumaat.. rite after kitorg abes kelas.. str8 kitorg g jusco. ntah nape.. aku yg x mandi lg tu (hehehehe) merasa sgt excited n gumbira membygkan akan menjejakkan kaki ke jusco... wahhhhhh

(xde ape2 yg bes berlaku spnjg perjalanan kecuali korg nk aku cite psl proses menghidupkan kereta, menggerakkan kereta.. jalan raya, lampu isyarat dan stesen minyak)

sampai2 jek kat jusco... masuk2 jek.. aku telah dikejutkan dgn bnyk perubahan major di dalam susun atur kedai2 kat dlm jusco tu. kedai padini authentics berubah menjadi guess store yg lebeyh besar... padini plak take over MPH nyer tempat utk jadik padini concept store yg gabungkan pelbagai jenama2 padini spt seed n padini&co. aku cam ibarat kanak2 di dalam kedai gula2.. ceewah! mmg cam makin high-end pulak jusco skrg ni.. bler masuk jusco tu.. ibarat masuk dlm one utama versi mini.. boleh? :P

ekceli... bler mcm tu.. bukannyer aku batak sgt ke ape.. just that benda2 tu menyebabkan aku terpikir.. cpt gler masa berlalu.. n cpt gler benda berubah... aku plak mcm x berkesempatan nk kua berlibur dgn kwn2 mcm dulu.. if not.. mebbe aku x trasa perubahan tu sgt. aku plak skrg ni smpy dingin dgn sorg kwn aku sbb mggu lps.. aku ajak dia g ipoh, tp dia xmo.. tup2 malam tu.. dia kua g ipoh dgn osmet dia... it kicks my tot.. kita harap nk menikmati sumer benda2 yg bes ni dgn member baek sndr laa.. tp org laen pulak yg bwk aku ke situ.. huhu.. thx Batul!

anyway.. aku pulg dr ipoh dgn membawa mix feelings n seploh keping dvd (antara reason aku nk ke ipoh)... xde laa aku gembira sgt.. or xdelah aku sedeyh ke.. just aku harap one day i can go there.. hang out dgn member2 baek aku sndr... enjoy.. tgk wyg, maen bowling, window shopping (yerlah.. xde duit kot nk membeli.. :P) InsyaAllah waktu sumer org xbz. Let's go bestfrens!

Haa.. cariklah keta myvi hitam kitorg kat situ.. tahun berapa ntah tu! :P

No comments: