Thursday, February 7, 2008

Hujan kat UTP?

Anie... angkat kaki ke UTP, Hujan dah turunnnnn!!!!

Huh? Biar benar? Kak Noraniza Idris nk ke UTP??

TETTTTTT!! Salah tu!

HUJAN is coming my friends!! No no, not the rain (the heck kat UTP hari2 hujan kan?), it's the band!!!!

www.myspace.com/kugiranhujan

Yeah... aku excited gler babeng... mestilah.. antara coolest band in Malaysia ni nk trn ke tanah tumpah air liur aku waktu tidur which is UTP!! (teliti betul2 kat dlm paramesium yg aku lukis kat atas tu!) Lawa kan paramesium tu? Hermmmm...

Eyh..eyh.. lari topik pulak!

Anyway... derg akan buat performance kat annual dinner yg Residential College Support Unit UTP (RCSU) buat which is Malam Anugerah Kolej Kediaman (MAKK)... dan aku skrg ini sdg berusaha sedaya upaya utk melobi menjadi salah seorg MC bagi event tersebut (smbil kedip2 mata yg bersinar heksagon). Aku dah penah jd MC event ni 2 years back and harap2... resume MC yg sdg aku taip skrg ni akan menarik hati para juri. hehehehe... just kiddin! <---the resume part laaa, yg nk jadi MC tu.. btol2 seriusssss!

Katalah apa saja... "muka tatau malu! Gigi tersembul nk jadik MC event yg gilang gemilang!" or "Asek2 muka dia jek.. we need new faces! Next!!!" or "U ade bakat, gaya, rupa pun not bad, tp u xde X-factor" or "It's not you.. it's me!", eh.. itu ayat nk mintak clash... ape2 pun.... aku takkan mengalah! Demi Hujan.. puncak dunia sanggup ku tawan.. lautan luas akan ku redah... (matilaa pencipta lagu Jalur Gemilang mintak royalti guna lagu dia)

Yer kawan2... begitulah teringinnya aku ingin menonton Hujan. tetapi!!!! jangan disalah sgka yg aku ni x ikhlas nk mengMC kan MAKK hanya sekadar utk menonton Hujan.. tidak!!! Pada sesapa yg penah berkerja dgn aku mesti ta tahap professionalism aku sebagai seorg MC di UTP (hmmphmm... tahan hidung)

Anyway.. berbalik pd Hujan.. andai kata aku x dpt pergi sebagai MC pun.. aku harap aku berjaya dpt tiket utk pergi ke dinner tu sbb mmg aku nk menonton derg. Skrg ni tgh gigih aku menghafal lagu2 Hujan sbb andai kata derg tgh nyanyi tu... tetiba derg pggil peminat yg nk bernyanyi bersama2 derg ke atas pentas.. boleh rr aku berlari2 (dgn gerak perlahan) ke atas pentas smbil disimbahi cahaya spotlite.. mengambil mic dan trus meng-outframe Noh. boleh?

"Pagi yang gelap.... kini sudah terang.. aku adikmu dan engkau abang!!! lalallaa...."

"Bila.. aku sudah tiada... simpan semua laguku.. jangan ditanges selalu..."


Eyh....


Eyh...


Hujanlaa plak kat luar..... uuuuuu


2 comments:

Unknown said...

omg hujan is sooooooooooooooooo kewl. aku hari2 dgr their songs tawu. stakat ni baru hapal pagi yg gelap je la pon :P

awwwwwwww ismal i count on u tawu utk bli tixs makk ni! woot2!

Isumaru said...

no hal.. aku guna cable BESARRR punya utk dptkan tiket.

(tgh buat senarai rcsu comm utk digoda)

keskes