Saturday, April 25, 2009

Dare You to Move - Switchfoot

Sekumpulan sahabat karib lelaki berkumpul dan decide untuk menjadi girlish pada malam itu dengan bermain 'truth or dare'. Permainan bermula perlahan sebelum lama-lama bertukar rancak dengan lebih banyak dare yang mencabar dan lebih banyak truth yang kontroversi. Abu pun memusingkan botol air soya (cerita orang Melayu ni, kalau omputih tadi aku dah tulis pusing botol Carlsberg :P) yang sudah kosong itu dan setelah botol berhenti berputar, muncungnya tepat ke arah Ali.

Abu: Truth or dare?

Ali: Dare, bebeh!

Abu: Aku dare ko telefon awek ko dan cakap ko nak mintak clash. Tapi jangan bagitau lagi yang kita tengah main truth or dare.

Ali: OK jek, takde hal -lah.

Ali pun menelefon awek-nya dan meminta clash. Wajahnya sedikit kelat tapi anak jantan kan? Takkan nak tolak pulak cabaran! Permainan bersambung semula walaupun dare Abu kelihatan melampau. Botol dipusingkan lagi. Kali ini oleh Ali pula. Muncung botol kali ini menghala pada Abu.

Ali: Truth or dare?

Abu: Truth.

Ali: Pondan sangat. OK, soalannya berbunyi begini. Kenapa kau dare aku mintak clash dengan awek aku tadi?

Abu: Hurm... sebab, awek kau kata dia cuma akan clash dengan kau kalau kau yang mintak. So, since sekarang kau dah mintak, ada can lah aku dengan awek kau. (sambil senyum-senyum kambing)

Oh!



p/s: teringin main truth and dare dengan Angelina Jolie.

4 comments:

Darkkadabra said...

teringin sangat bermain truth and dare bersama lisa suriharti dan liyana jasmay.

Isumaru said...

ko nak truth and dare diorang ape, dark?

Abir Abhar said...

apela kau ni..
klaka2

macha_sezs said...

p/s: teringin main truth and dare dengan Angelina Jolie.

*imagine*
drooo~~~~ling~~