Monday, April 20, 2009

Weight of the World - Lemar


Macam seronok pulak menulis post pendek ni.. baru aku tahu kenapa orang suka menulis macam tu. Tak consume banyak sangat masa aku untuk menulis. Mungkin aku patut beralih kepada gaya penulisan macam tu. Sebab selalunya, aku akan dihimpit masalah untuk membuat penerangan tentang sesuatu keadaan dalam post aku. Tapi setelah menulis entry pendek pertama aku (refer pada 'First Time' kat bawah ni), aku rasa lebih mudah untuk menulis sedemikian.

Kalau korang baca post bawah tu, korang dapat tengok, betapa kurangnya explanation yang aku perlu lakukan. Tak perlu details. Kedai makan mana yang aku dan rumetku pergi, tak payah bagitau. Tak perlu cakap kitorg pergi kedai tu naik apa dan tak perlu cakap siapa yang kami jumpa. Sebab apa yang aku nak sampaikan cuma-lah perasaan lapar yang teramat sangat sambil menunggu pesanan kami tiba. Itu sahaja. Mudah bukan? Hanya sampaikan mesej sahaja, tak perlu hiasannya.

Hidup tak perlu jadi complicated. Kata aku kepada diriku sendiri. Tapi, to know more than the surface is quite interesting. Kata sisi diri aku satu lagi.

Entahlah.. mungkin aku perlu mengikut mood sendiri. Rasa nak bercerita bagak nak rak, aku akan bercerita. kalau rasa mahu ringkas bersahaja, aku patut berpuitis pendek. :P



p/s: manusia penuh dengan angan-angan. Yang penting, perlu sedar kemampuan diri sendiri.

3 comments:

Darkkadabra said...

peseng masing2..buleh ar tu dude..

Isumaru said...

hahahha.. terasa x dark?
:P

macha_sezs said...

hahahahaha.
tu sebab dark tak kesah ko tulis cane pun mal..die terasa la tu...

hahaha
btw. welkam bek

lalala~