Wednesday, April 29, 2009

Run & Tell That! - Hairspray OST


Arakian tersebutlah kisah dua sahabat baik, Zarul dan Bob yang juga merupakan room-mates di sebuah universiti. Kedua-duanya sudah lama berkawan dan sudah lama juga duduk sebilik. Maka sememangnya kedua-duanya sudah mengenal hati budi masing-masing. Rahsia turut dikongsi. Malahan, pekung di dada mahupun perihal buruk masing-masing pun turut sudah cukup difahami.

Persahabatan kedua-dua ini cukup teguh. Walaupun Bob gemuk dan kuat makan, itu bukan satu masalah untuk Zarul. Dan walaupun Zarul bermulut lahanat dan gemar berkata-kata kesat, setakat ini tak ada Bob terasa hati dengan Zarul. Semuanya OK. Walaupun ada saja yang menghasut mereka untuk saling membenci satu sama lain kerana sifat buruk masing-masing, pada mereka, bila seorang kawan boleh menerima sifat buruk kawannya yang lain, itulah maksudnya sahabat baik yang sebanar.

Semenjak dua menjak, Bob menghadapi masalah. Perutnya yang besar akan meragam setiap kali selepas makan. Namun, malas pula dia nak bercerita pada Zarul akan isu ini. Pada suatu pagi, selepas sarapan pagi bersama-sama, mereka pulang ke bilik. Zarul terus menghadap komputer manakala Bob sudah bergegas-gegas memakai tuala untuk membuang air besar. Sempat Bob melihat ramai budak-budak rumah yang lain sedang menunggu giliran mandi saat dia hendak masuk ke tandas.

Ketika sedang mencangkung itu, sakitnya perut Bob, hanya Tuhan yang tahu. Perut sakit, tapi tak ada apa yang keluar. Bob meneran sedaya upaya.

Zarul teringin minum coklat panas. Dia ambil mug dan menuju ke bilik air untuk membasuh mug itu.

Bob meneran sedaya upaya. "Erkkkkkkkkkk~~ Burppppppppppp~" lain pula angin yang keluar. Bob sendawa panjang.

"Eyh Bob, kau makan taik ke? Bukan main kenyang lagik!" Kata-kata Zarul disambut hilai tawa rakan-rakan serumah lain.




Arakian tersebutlah kisah dua manusia yang pernah suatu ketika dulu menjadi sahabat baik dan room-mates. "Zarul Mulut Gampang," kata Bob dan "Bob Gemok Makan Taik," kata Zarul.


p/s: post ini tiada kene mengena langsung dengan rumet-ku sendiri, Kucai.

2 comments:

macha_sezs said...

wow. ni kisah lagenda!

buleh dimuatkan dalam buku cerita kanak2.

Unknown said...

khinzir
cerita ini bagus