Sunday, April 12, 2009

Never Too Late - Hedley


Marilah kita mulakan post ini dengan segala puji bagi Allah, Pencipta seluruh semesta yang telah memberikan kita peluang untuk hidup di dunia. Mari kita bersyukur terhadap semua pancaindera lengkap yang telah dikurniakan kepada kita kerana tanpa penglihatan, tak boleh lah anda semua nak membaca blog aku.

Tak sangka, masuk tanggal 12 April ini, sudah sebulan aku tak update blog ini. Satu pencapaian yang amat besar nampaknya dalam kemalasan aku. Sesungguhnya, pada hari yang bersejarah ini, kita perlu membuat sambutan secara besar-besaran. Mari berpesta!!! (wajar direjam ni, tadi baru sahaja memanjatkan kesyukuran, sekarang mahu berpesta pula!)

Tak, berpesta dengan menulis post yang mantap, ya. Tapi konsep dan kaedahnya, selama ini aku tak tahu kenapa aku malas nak update. Tak ada sokongan peminat kah? Masih ada permintaan setakat ini aku rasa. Siapa? Aku saja yang tahu.. (ciss, tanya soalan perangkap pulak). Tapi, dalam jangka masa sebulan ini, memang banyak yang terjadi. Konflik, kisah gembira, kisah cinta, kisah persahabatan, semuanya terselit dalam sebulan ketiadaan aku. Nantikan saja kisah aku dibukukan, diskripkan, dan dijadikan drama bersiri. ISMAL. Yess, sekarang ni dah ada drama bersiri nama lelaki pulak. Selalu Olivia lah, Rosalinda dah. Sekarang dah ade Yusuff. Hiks~

Ok, amatlah dangkal jika aku menyambut sebulan ketiadaan update ini dengan menceritakan tentang drama bersiri. Sebaliknya, amatlah bangga untuk aku katakan keluarga aku kini sudah mempunyai perniagaan sendiri. Cuma sebuah kedai kecil di Sungai Siput (U), menjual pelbagai barangan kecantikan dan kesihatan daripada jenama-jenama bermutu dan halal. HPA, DCL, macam tu lah. Kakak aku yang kedua yang initiate kedai ni, dan sekarang ini kedai itu diuruskan oleh kakak aku yang ketiga dan abah aku. Doa-doakanlah kejayaan perniagaan keluargaku ini.

Dalam masa yang sama, sebulan ini juga menyaksikan aku mendapat panggilan paling banyak untuk menjadi MC di UTP ini. Mungkin profile aku naik sedikit selepas FESCO 09, menyebabkan agak ramai yang mengenali aku dan ingin mendapatkan khidmat aku. AKu memang tak kisah mahu menjadi MC, tapi diingatkan kepada deparment CnP semua, kalau boleh, sila professional. Aku kecewa dengan satu event yang betul-betul caca marba pada aku. Siap komiti tak bagi flow event kepada aku waktu rehersal (yang semua komiti datang lambat tu). Aku bukan mahu menjadi diva, atak berlagak betul, cuma, sebagai orang luar yang dipanggil sekadar menjadi MC, perkara-perkara itu memberi contoh buruk kepada penganjuran event itu sendiri. Namun bagaimanapun, pagi tadi aku jadi MC Chef Gala 09 anjuran V5 Student Representatives, and I like it!! Suasana kasual, dipenuhi gelak tawa, dan semangat pertandingan yang tinggi antara semua tukang2 masak UTP (students semua ni) memang seronok dan aku sendiri senang buat kerja. Tak ada pressure! Komiti semua pun sempoi-sempoi dan kelakar belaka.

Anyway, 29 Mac hari tu, sambutan ulang tahun ke-21 aku. Terima kasih kepada semua yang wish aku (samada secara rela mahupun paksa :P). Aku dah 21 tahun. Orang selalu kaitkan dengan kelayakan mengundi, tapi aku dah boleh pergi clubbing dengan tenang!!! Tak adalah, aku bukan kaki klabbing, aku kaki bangku. Wtf?

Oklah, aku rasa, sampai di sini sahaja sambutan sebulan aku tak update blog. Terima kasih pada Hilal yang mencadangkan aku tentang sambutan ini. Hilal memang peminat setia blog aku, aku tahu itu. Akhir kata, hiduplah blog-blog intelek! (macamlah blog aku intelek kan?~)

p/s: Tak tahu nak p/s kan ape.

10 comments:

zopakkun said...

aku ingat ko da besara tulis blog.haha

xdpt nk join chef gala tahun ni.kalo x mmg da champion da :P
last year dpt 1st runner up sbb markah hiasan x cukup je :P

Stephanie Morris said...

sekarang kau pergi menjauh..
sekarang kau tinggalkan aku..
di saat ku mulai mengharapkan mu...

cheewahh..

padahal nak tanye u menghilang ke mane je...

Isumaru said...

#zopak
hellow~ taun lps tu dpt no 2 sbb markah hiasan ok!

#finz
i'm always here
crazy as always :P

Suraya I. said...

olala~
bufday ko bln mac ke?sme ngan ak..
neway epi belated bufday~

Unknown said...

yeah updated akhirnya. hehe. happy belated birthday, ismal :)

Firdaus Kamaruzaman said...

dah sebulan tak update blog aku terkejut dengan update2 terbaru..

dimulakan dengan rasa syukur kepada allah kemudian tetap nak clubbing...

pastu ada kisah cinta lagi.. tak tau pon..

dan part kaki bangku tu, i like! hik hik

Isumaru said...

#suraya
happy belated birthday to u too

#boss
jejoms

#alin
thx 4 d wish

#pat
aku kan yg penuh dgn kejutan tu. matilah AF~

FOGGIE SI KATAK HIJAU said...

ismal..thanx tlg jd mc ntuk chef gala..yg pasti kenyang kan mase tu..haha..katun jerkk..xpenah aku join event yg macam 2..keh3..
nanti gamba aku bg kat ko ek..tq lg skali!! :D

Isumaru said...

ana.. xde hal laa
enjoy gler waktu jd MC chef gala
haa.. nk gmba2 sumer!

farhazoeLa said...

best entry kau ismal. keep blogging like me. haha. i know u know me!