Tuesday, April 28, 2009

Fake Your Way to the Top - Dreamgirls


Aku paham.. kita kalau gembira, sedih, terpegun, jatuh cinta, makan nasi lemak, keluar ipoh, kita suka kalau orang tahu pasal apa yang kita sedang lakukan. Nak nak, kalau ramai yang tahu. Lagilah kita suka. Sebab tu ramai yang pergi audition AF walaupun tak berbakat menyanyi. Janji rakaman audition tu akan ditayangkan kat channel 15 berulang-ulang kali. Kita nak orang ramai tahu yang kita wujud. Ya, aku paham semua tu.

Sebabkan benda tu jugak, mungkin pengusaha YM, Gtalk, Facebook dan Myspace sedar akan keinginan manusia yang gemar 'memberitahu'. Jadi, diberikan function 'status' untuk kita beritahu tulis apa yang kita rasa pada saat-saat itu. Tapi, fungsi itu turut digunakan untuk dijadikan ruang iklan dan pengumuman. Convenient, pada aku memang convenient.

Aku pun suka baca status kawan-kawan aku kat Gtalk. Kadang-kadang kelakar, berinformasi, dan ada juga yang menjengkelkan. Manakan tidak, kadang-kadang, status mereka full of themselves. Self-indulgence dan bongkak. Memang kalau nak jadi bulemik tu, lepas makan tu, terus baca saja status mereka, automatik boleh termuntah.

Come on-lah, rasanya tak perlu kot nak bagitahu berapa banyak offer internship yang korang dapat, atau company mana yang offer kau. Ataupun, 'pening-lah, tak tahu nak pilih company mana satu.'


It's just f*cking annoying. :)

8 comments:

aifa.boutique said...

u pnah nyampah tgk status i x?~

Isumaru said...

oskof laa.. hari2 kot aku nyampah bc status ko

tu blom lagi gmba2 gtalk ko.. mmg buat nk muntah r~ :P

Firdaus Kamaruzaman said...

setuju2...

kadang2 ada yang berbunyi..

"PGB ke Shell.. arghh dilema tul.."

ada yang berbunyi..

"alhamdulillah dapat pon intern.. tapi nak pilih yang mana satu.. tv3 ke rtm.."

haha..

Isumaru said...

dats y
aku pun tak paham

tetap ade konsep2 merendah diri kan?

Gheff said...

pedulikan je orang2 macam ni ismal. diorang sebenarnya tertunggu2 ko tegur diorang tanya "eh betul ke? wah hebatnya kau" haha

macha_sezs said...

ade sorang budak skola kite pun camtu gak. prasan tak?

aku gagal faham orang2 macam ni..

bersalahkah aku?

hahaha

Isumaru said...

dats y jeff.. i mean
if u really2 need help in deciding, mcm laa xbleh pilih jalan yg less public.

Go consult counsellor ke, rumet ke, kwn baek sndr ke.. tak perlu laa nk announce kan.

macha? sape kwn kita yg menjengkelkan tu?

Darkkadabra said...

status aku single and available for the hot chick only.