Thursday, April 23, 2009

Don't Get It Twisted - Gwen Stefani


Kenapa mesti ragu-ragu?

Especially pada saat yang genting. Aku tak suka orang yang ragu-ragu. Menyampah. Buang masa. Aku suka orang yang berpendirian teguh dan boleh membuat keputusan selari dengan pendirian dia.

Ok, aku bukanlah contoh terbaik akan seorang yang mempunyai pendirian teguh setiap masa. I might no walk my talk. Tapi, aku still rasa yang life sepatutnya punya jawapan yang definite. Bosanlah straight line! Memang bosan, tapi sekurang-kurangnya kau takkan tersasar.

Contoh orang yang tak berpendirian teguh di mata aku? Orang yang main kayu tiga. Dengan alasan, sukar untuk memilih. What the heck? Senang-senang kau nak kata yang sana ada kelebihan, situ pun ada kelebihan. Keliru. Ini sangat dangkal. Especially kalau dua-dua kau nak dalam masa yang sama. Kalau korang jumpa orang macam ni, ketuk saja kepala mereka dengan lesung batu.

Lagi contoh yang patut diketuk dengan lesung batu? Jenis yang suka berpura-pura dengan agama. Sembahyang 5 waktu, pergi masjid selalu, kawan baik dengan rakan-rakan masjid, usrah semua, TAPI, keluar dengan perempuan/lelaki bukan muhrim pegang-pegang, cubit-cubit, peluk-peluk. Apa kau ingat pahala kau banyak sangat sampai kau boleh buat macam tu? Ikhlas ke tak ikhlas kau nak berbuat amal kalau in the end you smut it off dengan dosa jugak?

Life is too short to be complicated, and confusing. Macam aku cakap pasal identiti diri hari tu. Macam ni lah jugak pendirian diri. Kau patut buat pilihan. Selagai tak ada pilihan yang dibuat, kau akan still dipandang macam budak kecil. Takkan benda senang pun nak kena orang tunjukkan, baby?~



p/s: kalau entry mencarut tak semestinya dituju untuk orang yang spesifik. tapi mungkin juga. :)

5 comments:

macha_sezs said...

kalau aku kapel dengan dua orang sebab aku suke ke-thrill-an nye?

kene ketuk jugak?

lalala...

Darkkadabra said...

aku. sekadar. memerhatikan. gelagat. manusia. manusia.

mahu bersetuju dengan kau. tapi dulu. DULU. aku pernah begitu.

Skarang xde makwe. takde lagih la cmtu. ha-ha

Isumaru said...

bajingan dua2 neyh

hahahaha

georgyna said...

hahaha. comment2 di atas perlu ketuk kepalanya. :Pp~
coward people mok.
stick to the one aje dah la kan.ape daaaa.x leh salahkan sebelah pihak je pun.3rd party too :P

blackORwhite,there's no GREY said...

aku tau tju menuju tujuan kepada siapa~tahukah??~erm.....**turn a blind eye~