Wednesday, April 22, 2009

Midnight Train to Georgia - Gladys Knight and The Pips


Aku selalu mimpikan stesen kereta api. Ini siriyes. Dalam banyak-banyak mimpi kering aku, aku selalu mimpikan aku sedang menunggu tren di stesen kereta api. Bukan yang jenis baru macam di Batu Gajah. Tapi oldskool. Macam stesen kereta api Kuala Lumpur.

Aku ingat, pertama kali aku mimpi pasal kereta api tu, aku hendak pergi ke mana entah. Jauh rasanya. India kot. Nak tengok Taj Mahal (bukan nak balik negara asal, ok!). Tiket tren nak ke sana tu, murah gila. Tapi, yang syahdunya, aku punya passport boleh pulak tertinggal kat umah aku kat Sungai Siput. Padahal tren terakhir tu nak bertolak dah lagi 5 minit. In the end, aku tak dapat naik tren tu. I missed the train. Haihh~

Semalam, aku mimpi stesen kereta api tu lagi. Tapi, aku semalam tak ada destinasi. Cuma melawat rasanya. Tengok-tengok semua orang yang nak berlepas ke sana ke mari. Aku pulak macam VIP kat situ. Mak guard, pak guard kasi aku tour seluruh stesen. Kool~

Jadi, apa yang aku belajar dari mimpi-mimpi ini? Mungkin aku nak malarikan diri dari keadaan sekarang ini. Tapi, walaupun nak lari, mesti murah. Sebab tu aku mimpi tren. Kalau flight nanti mahal sangat. Simpanan aku tak cukup.

Dan mungkinkah juga aku patut membeli Keretapi Tanah Melayu bila aku dah kaya nanti? Sebab dalam mimpi tu aku boss. Jadi boss memang best, tapi jadi boss KTM? hurm...

aku kena tunggu mimpi stesen kereta api yang seterusnya ni untuk confirm-kan. huhu



p/s: Ada orang nak calonkan post di bawah ni untuk 'entry carutan of the year'. Bangga, tapi dah agak dah. (kekwat tak?) :P

5 comments:

Anonymous said...

aku rasa ko ditakdirkan jadi tauke keta api. hahaha

macha_sezs said...

nak tulis macam darkk??
2 b honest.. aku pun x sngka die leh mcm tu..

Isumaru said...

xde r
aku aku rr
dark dark laa

aku hensem lg.. (bajet neyh :P)

Darkkadabra said...

tah..ismal lagi ensem bergaya.

aku rupa takat cam rain nie..sape la nak..

Anonymous said...

aku da tgk jagan tegur!

heroin die cun beb!