Sunday, November 16, 2008

Faith - George Micheal

Aku suka nyanyi dan tidak bertegur sapa dengan budak-budak bilik nombor satu dalam rumah aku. - aku

Bila semester Julai 2008 bermula, dua orang muka baru melabuhkan punggung masing-masing ke bilik kosong dalam rumah aku, bilik nombor satu. Baru balik internship. Bagus-bagus, sudah matang.

Jadi aku selaku yang paling ramah, aku pun bertegur sapa dengan salah seorang dari mereka. Kebetulan budak yang gebu-gebu gergasi itu bekas student sekolah rumet aku, jadi aku lagi lah merasakan ada keperluan menegur-negur mesra. Tapi itulah, tegur-tegur itu hanya untuk hari pertama. Selepas itu, haram tiada. Senyum pun tak ada. Aku tak tahu adakah status sebagai final year student atau mempunyai Final Year Project menyebabkan kehidupan mereka dirundung kesibukan sehingga senyum dan menegur housemates lain pun bagaikan satu beban yang maha dahsyat. Tak apa-lah, mereka tak bayar pun duit makan aku. Jadi aku tak kisah sangat.

Bila semester Julai 2008 bermula, tabiat gemar menyanyi aku tidak pernah kurang. Tabiat gemar menyanyi dengan lantang di dalam rumah, di bilik air dan di dapur juga tak pernah hilang. Aku menyanyi macam nak umumkan ada seorang penyanyi tidak berkontrak dalam rumah ini. Oh, ambillah aku jadi artismu. Nyanyi aku dalam nada lagu Kris Dayanti. Tak kira keluar dari bilik air, melalui bilik nombor 6, bilik aku (saja promote nombor bilik aku), bilik 4, bilik 3, bilik 2, bilik 1 dan keluar dari pintu, aku masih menyanyi lagu George Micheal. Masuk balik ke pintu, lalu depan bilik-bilik tadi tapi dalam susunan yang terbalik pula, dan keluar ikut pintu satu lagi, aku nyanyi lagu Jason Mraz dengan nada konfiden yang boleh menyebabkan Paul Moss hilang arah.

Pada suatu hari, aku keluar dari bilik menuju ke bilik kawan aku di rumah yang lain. Aku pun memulakan tabiat biasa aku dan berjalan ke arah bilik nombor satu. Dari jauh aku nampak pintu bilik mereka terbuka luas. Tak adalah aku mahu mengambil kisah sangat. Bukannya aku kaki intai. Sambil meloncat-loncat keriangan aku pun bernyanyi lagu Faith lagi.

But I gotta think twice. Lalu di depan bilik nombor 3.
before I give my heart away. Lalu di depan bilik no 2.
And I know all the gam... Lalu di depan bilik nombor 1. Dan BAMMMM!! Pintu bilik dihempas kuat.






Gam-panggggg!!!!

Mahu muntah dalam bilik mereka itu.

14 comments:

Anonymous said...

ismal.. some ppl are just like that.. back then when i was renting, my housemates were all my coursemates.. but same as u, BILIK NO. 1 x pnah nak brtegur spa.. pdhal, dh 4 sem blaja skali ni.. n kitorg xleh bising lngsung.. sbb dorg tu ade migrain.. mcm aku xde plak la kan?? pdhal, kitorg xdela bising pun.. yg best nye, dorg klu borak, gelak smpai jiran kat luar smue bleh dgr gak.. bengong org2 mcm ni..

Isumaru said...

tau takpe

dah laa we're like oldies (hoho!) kat rumah ni. at least senyum laa. tak expect pun laa derg open table ke ape kan. kalau open table tu lagi laa bagus. ;P

sgt kekwat!

Ridhwan A. said...

cibai nye!

their room patut baling dgn muntah anjing!

huahahaah... tak boleh blah!

Isumaru said...

datsewai~~

sampai muntah aku pun xdpt do justice to their rudeness smpy kene carik muntah anjing.

(abeslaa kena pakai baju angkasa sambil kutip muntah anjing utk elak menyamak selepas itu)

;P

Ridhwan A. said...

heheh...

omg! my WV is 'bouse'!

Stephanie Morris said...

HAHAHAHAHA...

i gelak sbb ismal ckp "datsewai"!

funny!

oh yeah, and your hsemates tu, probably needs to get laid. all that built up tension tu mesti ade sebab..
:P

Abir Abhar said...

whoa..
sampai mcm tu skalik..

cuba nyanyi lagu christina aguilera lak..
dorg minat christina kot..

haha


*yep, jep mengenali aku
dan
aku mengenali jep

giantpolar said...

biasa la dpt roomies yg agak pelik. haha. dlm dunia ni mana ada org yg tak pelik. (tp diorg pelik ke?)

nyanyi lagu utk mereka mungkin boleh meleburkan hati mereka yang beku selepas internship. haha.

Isumaru said...

#finz
i ngan my mokies (my bestfrens) kat sini sumer cakap datsewai hari2.. haha

#abir
btol gak cadangan ko, nanti aku try tanya lagu kegemaran derg apa

#giantpolar
derg tu bukan pelik tu, menjengkelkan ade la.

kucheye said...

goshhhh...i don't know pon about this story...ke last week?hahaha...btw tunggu i balik intern nnti k...diorg x berani buat cmtu kat aku...heheheh

iLLy said...

hokalohh... lagu Faith tu best pe? ape hal diorg tuh... u nanyi je lagu PCD sepam due... lepas tu sure mesra alam lah...

kalau baru balik intern, maksudnye mereka itu batch aku lah...

man...

Isumaru said...

#kuchai
yesss.. i pun mls nk cerita sgt sbb waktu tu doubt2 laa 'btol ke derg hempas pintu kat aku', biler da dgr dari mino n pat, baru tahu perangai gampang derg.

aku nk kenekan derg smpy derg kua dr umah ni.

#illy
yerp, budak batch u laa tu. sila nasihat sket. ;P

i nk nyanyi lagu sway smbil joget depan bilik derg. :P

Merissa K. said...

stop by depan their room time pintu wide open, look inside and u hentam the door at their face. hehehehe.

Unknown said...

omg!! kekwat sgt makhluk2 tue kat ko kan isis...i kesian kat ko...mungkin diorg tak mampu nk tgk muke ko yg sgt sama mcm isis tue kot hehhee...mungkin diorg nk bg backup music kot tue diorg hempas2 pintu hahhaa..tue jer keistimewaan diorg =p