Thursday, November 13, 2008

Viva Forever - Spice Girls


Viva forever? Pergi mampus!

Tiba-tiba aku berangan mahu dapat 4 flat final exam semester ini. Tak tahu kenapa. Bukannya rajin datang kelas atau rajin buat assignments pun. Tapi aku tetap mahu berangan. Sebab angan-angan kan percuma. Aku tak suruh kamu orang bayar angan-angan aku pun. Jadi tak menyusahkan sesiapa pun untuk aku berfantasi dapat 4 flat. Mungkin sebab aku ambil sedikit saja sabjek sem ini, itu yang aku berangan. Atau mungkin sabjek-sabjek itu tak berapa susah. Atau mungkin result semester ini akan aku gunakan untuk apply internship nanti. No pressure. Mungkin susah, tapi tak salah.

Anak saudara aku si Nazrin dapat nombor satu lagi peperiksaan akhir tahun. Pandai. (Siap ada blog lagi tu!) Dah macam waktu aku di sekolah rendah dulu. Selalu dapat nombor satu. Ingat lagi muka bangga mak aku pergi sekolah tengok aku turun naik pentas sampai lenguh kaki, lenguh mulut senyum ambil hadiah. Minggu depan ada majlis penyampaian hadiah untuk anak saudara aku tu. Di Heritage Hotel ke atau di Hillcity Hotel. Aku tak pasti. Tapi yang penting tetap grand mahu buat di hotel! Mesti muka kakak aku senyum bangga macam muka mak aku dulu.

Kakak aku selalu cakap Nazrin lincah macam aku waktu kecil. Pandai pun sama macam aku waktu kecil. Aku harap dia besar nanti tak jadi macam aku sangat. Biar dia pilih apa yang dia mahu jadi. Yang paling penting, aku harap kakak aku dan suaminya takkan beri pressure maha dahsyat pada dia untuk jadi itu, jadi ini. Jadi doktor, jadi engineer. Kalau anak saudara aku itu mahu jadi cikgu bahasa Inggeris pun aku akan sokong. Ok, ok. Tak sokong sangat. Up sikit, jadi lecturer mungkin (hoho!). Tapi pokok pangkalnya, aku tak mahu apa yang dah jadi pada aku jadi pada dia pula. Terseksa. Seksa mahu puaskan impian orang lain.

Hujung bulan ini kakak aku, abang ipar aku dan Nazrin akan bercuti di Beijing, China. Tak tahulah itu hadiah untuk Nazrin atau apa, tapi mereka memang selalu bercuti jauh-jauh bila musim cuti sekolah. Mungkin mahu menebus masa yang kurang diluangkan bersama Nazrin sebab kakak dan abang ipar aku orang yang kerjanya bagus. Masa banyak dihabiskan pergi kerja, berkerja dan balik dari kerja. Jadi waktu-waktu cuti begini boleh eratkan hubungan kekeluargaan. Baguslah. Kalau aku ada duit pun aku akan buat sedemikian. Sebelum pergi ke sana, Ahad ini ada makan-makan dan doa selamat di rumah mereka. Aku wajiblah dijemput hadir. Fikir-fikir, aku baru mahu minta duit dari kakak aku sebab bajet bulan ini dah lari. Tapi mesti banyak belanja mereka untuk pergi bercuti, jadi tak jadi minta.

Bila bercakap tentang luar negara ni, aku teringat tentang satu pasangan teruna-gadis dari Amazing Race Season 13. tak ingat nama mereka. tapi mereka ini kuat bergaduh. Aku suka satu episod yang menunjukkan kebebalan mereka. Waktu itu mereka dapat instruction untuk terbang ke Taiwan. Jadi si gadis ini bila baca saja kad instruction warna kuning-hitam itu terus teruja sambil berkata, 'Oh, I like Thai foods!'

WTF?

Dah lama tak makan steamboat di Johnny's kan Minnie? Sudah-sudah. Pergi muntah semuanya.

9 comments:

Ridhwan A. said...

i dun get ur fascination with muntah. hahah...

ooo... steamboat!

WV: 'hisma'

Isumaru said...

muntah could be a metaphore for spilling out all important filling from our heart.. *matilah sebenarnya tatau cmne nk jwb ur question ;P

giantpolar said...

I notice that sbb u kat UTP gak kan? anyway, thanx sbb baca my blog... n... jgn muntah byk2. hehe... good luck for ur final.


p/s - i'll add blog ur into my list sooner...

Anonymous said...

salam ,

bestnya dapat pegi bercuti .
nak ikot jugak bole ? :P

Isumaru said...

#giantpolar
no biggie. i read interesting blogs n urs is one of them.

#berrykisses
bukan aku yg bercuti. kakak aku n famili dia jek. aku dok mesia tggu souvenir jek ;P

Ridhwan A. said...

sudah kantoi di situ... ;-)

Adreen Nordin said...

haha. bimbo gile perempuan amazing race tu.

Stephanie Morris said...

KANTOL!!! haha

WV- "mendo"
yes, i do, do men...haha

Isumaru said...

omg.. finz

byotch!

WV - Shoto

very japanese!