Friday, November 21, 2008

Hands on Me - Vanessa Carlton


Ya, aku memang paling gigih update blog bila waktu exam. Sudah habis exam, aku kehabisan idea untuk update blog. (hoho!) - aku

Semester kali ini sudah mahu tamat. Tahun depan semua kawan-kawan baik aku pergi intern. Tinggal aku di UTP meneruskan hidup dengan Kuchai pula yang pulang dari intern. Harapan aku supaya result exam semester kali ini bagus dan aku akan mendapat momentum untuk kekalkan prestasi next semester pula.

Ceewahhhhhh!

Bulan ini kegawatan ekonomi dunia melanda aku. Punyalah sengkek sampai berpinjam-pinjam duit dari rommate aku. Duit syiling dalam laci pun dah habis ditukar di koperasi. Life support for now. Haha! Walhal boleh saja nak balik rumah yang tak berapa jauh tu. Cuma aku menunggu seketika lagi untuk spend masa dengan kawan-kawan aku. Next semester dah tak berkesempatan untuk hang out selalu.

Selalunya, kita tak akan hargai sesuatu itu kecuali bila perkara itu dah tak ada. Sekarang ni mungkin tak terasa kesannya lagi, tapi mungkin next sem baru aku akan terasa sunyi sepi-nya bila kawan-kawan aku semua dah tak ada. Yalah, selama ni kehulu-hilir berkepit dengan mereka semua. Senang susah minta tolong mereka. Lepas ini kena minta tolong orang lain pula. (Ceyh, ingatkan nak berdikari tadi! :P)

Tapi kesempatan ini jugalah aku boleh bergaul dengan orang-orang lain pula. Mencari kawan-kawan baru. Menjelajah area yang tak pernah aku jelajahi (hurm...). Pendek kata, masih ada ruang untuk kita menjadi optimis dan berfikiran positif. Tak ada hal lah. Dugaan saja semuanya itu. Semua orang perlu bersedia untuk perubahan. Kawan-kawan aku itu nanti pun akan memulakan kehidupan baru sebagai seorang intern. Satu perubahan yang perlu mereka alami juga. Aku doakan yang baik-baik untuk mereka. Harap-harap mereka kena buli teruk-teruk!

Cuma aku berdoa, persahabatan yang telah terjalin tak akan berubah. Mana tahu, dah intern, tiba-tiba berlagak pula. Ingat ya, selagi kamu-kamu semua tak dapat degree, sama saja level kita lagi. (tiba-tiba emo!) Anyway, all the best. Jangan lupakan aku di sini. :)

5 comments:

yasminkhamis said...

all the best to you mok!!i am running out of words sbnyrnya.huhu.but anyway, thank you for everything, especially to those bimbo moments.kakaka.thanx to the bimboness dat we are like super close .we as in vicky,iskan,jigo,ena,gab,hayfa n the list goes on..mwax!

Ridhwan A. said...

ismal! y emo? chill la!

Isumaru said...

hahaha

neder emo
gurau2 jek tu :P

Mh said...

kami di Tag ya!

the raihan said...

cudnt agree more on ur statement blog rajim time exam.

me too!
:D