Sunday, November 2, 2008

Sejarah

Jadi, ujung smemester dtg lg. yerp~ this time wit colors and flowers.. x mungkin!

of course wit all the adrenaline rush untuk exam.. oh no. itu xmungkin jugak untuk aku.. i am still in my room.. melangut.. tgk muvi.. dgr lagu.. melangut.. tgk muvi.. dgr lagu dan melakukan perkara2 asas laen dlm kehidupan seperti mkn n mebuang makanan itu dr sistem aku.. oh ya. don 4get. tdo!

apa aku nk ckp kali ni? i wanna speak about history. coz I watched 'The Sisterhood of the Travelling Pants' awal pg td (when I mean awal.. it's really2 early since aku xtdo lg waktu tu). jadi, watak gossip girl kamu bimbos sumer, si S, yang melakonkan watak Bridget, pergi trip Archeology. Dia pun discover diri dia sndr melalui trip itu. Discover psl mak dia yg membunuh diri, psl kehidupan.

kita mmg xleh lari dari sejarah sbb sejarah membentuk siapa diri kita dan persekitaran kita hari ini. kalau korg ada ibu bapa yg penyayang, korg pun mungkin akan jadik cmtu gak.. dan begitu juga vice versa. sejarahnya.. kita penah pergi ke Morib dulu untuk kem Permata dan aku tau ramai yg tahu sejarah aku bila facilitator dgn pandainya memilih surat aku untuk dibaca pd malam lilin tu. jadi.. sbb itu aku begini.

sejarah bukan terjadik utk kita letak dlm buku sejarah dan dijawab dlm peperiksaan. ppl who doesnt learn from history, is stupid. jadi kita pun berusaha untuk tak mengulangi kesilapan lalu. sebab tu pilihan raya UTP baru2 ni aku mengundi, sbb tamau trus menerus dinaungi kronism. tapi itulah, sejarahnya adalah bilangan pengundi yg kurg... maka pilihan aku pun xmenang. laen kali laa kan~

kawan2 pun datang dan pergi. tapi one thing for sure, bila mereka pergi. mereka x pergi secara total. mesti tersisa memori tu dalam hati kita, at least pada perlakuan kita. aku xbleh buang Jigo dan kata aku xperasan muzika Arctic Monkeys atau Meet Uncle Hussain sbb dia yang bnyk dengarkan sumer tu pd aku. sbb kita xkn boleh mengubah sejarah. History is there for us to ponder upon our existence.

kita xboleh lari dari sejarah. trust me. kalau xpercaya.. tanya Aiman J.

4 comments:

Firdaus Kamaruzaman said...

"melangut.. tgk muvi.. dgr lagu.. melangut.. tgk muvi.. dgr lagu dan melakukan perkara2 asas laen dlm kehidupan seperti mkn n mebuang makanan itu dr sistem aku.. oh ya. don 4get. tdo!"

semayang nyer mana?

Isumaru said...

omg.. apa sumbangan i pd agama Islam??

:P

the raihan said...

another OMG from ismal.
hehe.
hye and assalamualaikum.
link u, may i?

Isumaru said...

yess Raihan.. i want to link u too!